Måsarna

Hemma på min gata i stan är det väldigt lugnt. En och annan bil kör på återvändsgatan. Grannarna hälsar på varandra medan de stillsamt vattnar sina blommor. En och annan utnyttjar de väl placerade träbänkarna med bord för en medhavd picknick eller passar på att grilla när solen tittar fram. Flygplanen passerar högt uppe bland molnen på väg mot Arlanda. Kaninerna mumsar i sig gräset mellan bostadsljusen. Det finns bara ett problem... Vem har tillåtit alla fiskmåsar att bo precis här?! Jag vet inte hur många gånger jag blivit jagad av dem det här året, de hysteriskt skrikandes och attackdykande ner mot mig för att dra mig i håret. Jag livrädd springandes därifrån med benen på ryggen. Vildvittror är vad de är! Gissa om jag va nöjd ikväll när jag möttes av den här måsungen utanför min port när jag skulle till tvättstugan! Alla som känner mig vet att jag starkt ogillar alla dessa flygande varelser. Hata är ett starkt ord, men det är nog snudd inpå vad jag känner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0