Det lilla

Idag är en sån där dag när jag är glad och tacksam för det lilla. Det där som ibland glöms bort. Det där som ibland obemärkt går förbi en. Det där som skapar en vardag. Det där som skapar en mening i vardagen. 

Idag är jag glad för en liten sovmorgon. Härliga kollegor. Att stå upp för ens åsikter. Att se barn sparka boll med stenar. Att höra ljudbok med Bamse på tubbelbanan. Att få titta på nån komediserie på tv. 

Försöker varje dag att skriva i min gladbok. En bok bara för mig. Där jag skriver tre positiva saker/händelser/tankar/erfarenheter/känslor som skett under dagen. Boken är bara min. Men den fungerar som en påminnelse och som en reflektion över mina dagar. Om att vara glad för det lilla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0