Mid-week mindfulness

Var på möte i en annan den av staden imorse. Då passade jag på att sätta på mig turist- och mindfulnessglasögonen när jag tog mig såväl dit, som till jobbet sen. Tänk va mycket annat spännande man kan se när man ändrar perspektiv. 

Se hur staden vaknar. Lukten av kaffe. De försiktiga första vårvintersolstrålarna som letar sig fram. Titta på människorna som är ute den tiden på morgonen. Vilka är de? Var är de på väg? Arbetar de, eller är de föräldralediga rullandes med sin barnvagn. Hur är barnens ansiktsuttryck som är på utflykt i sina neonvästar med förskolans logga, kanske ska de iväg och åka skridskor nånstans tillsammans. Börjar lyssna till fåglarna. Bilarnas brummande. Mindfulness.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0