Varmt

Det är 40-42 grader här varje dag. Temperaturen brukar ligga på 33 grader när vi går ner till stranden innan kl 9 på morgonen. Vi svettas en del. Vi njuter en hel del!

Sämre kan man ha det

Har varit på stranden idag med. Vi kommer alltid dit först, så vi väljer alltid ut bästa solstolarna och sätter igång dagen! Det är så skönt att vara där och vara lite närmare naturen innan stranden intas av alla andra turister. Det är vår stund för oss själva, tillsammans med stranden och havet. Gick en liten promenad längs med stranden som start på dagen. Sedan blev det bara till att sola, läsa bok, bada och smörja in sig, och så repetera några gånger under dagen!

Beachrestaurang

Åt en seafoodmiddag nere vid stranden ikväll. Det är något lugnande och meditativt med vågornas regelbundenhet som slår mot stranden. Denna oändliga rytm som kommer att fortsätta så länge det finns ett hav och en strand. En promenad i mörkret längs med vattenbrynet fick ta oss hem till hotellet.

Hav

Stranden

Sand mellan tårna. Blått hav. En svalkande bris. Läskande vattenmelon. En värmande sol. En bra bok. Glad musik. Sommar och semester.

Ljud

Idag har vi lyssnat till syrsor, skällande hundar, sjungande greker och havets brus. Just nu spelas det lite musik på nåt annat hotell här i närheten, någon moppe åker på stora vägen, de norska grannarna snakkar på, en tallrik går i kras och vinden gör att träden gungar lite lätt och ljudlöst.

Det blev en dag på stranden

Sol, bad, vila och lite slumrande. Vi har det rätt bra här!

Kuckeliku

Efter en totalt sömnlös natt pga av en tupp som galt hela natten och en sjukt hård säng håller jag nu på att räkna ner minuterna tills vi ska gå till frukostbuffen! Antar att det blir en liten siesta på stranden under dagen, oh well.

Kreta

Så var jag utomlands igen! Har nu kommit till Agia Marina, Kreta med K. Efter lite flyg och transfer har vi landat på hotellet! Vi har kikat runt lite här på gatan där vi bor, vart ner till stranden som ligger tre minuter från hotellet! Just nu sitter vi på balkongen och spanar över poolen, det är vindstilla och 27 grader! Så härligt! Vi njuter! Det blir nog en bra vecka det här med! :)

Brors födelsedag

Dagen har spenderats med att shoppa lite, packa lite (på nytt, eftersom jag drar igen imorgon) och sedan firat storebror som fyller år. Åt riktigt god och spicy hamburgare på Vassa Eggen. Riktigt lyckat! Det är så härligt att kunna gå omkring i stan utan att ha på sig en kofta, bara få ha en tunn sommarklänning och några kilklackar, så är man klar liksom!

Ost och vin

Hemkommen till föräldrarna igår, jag bjöd på diverse delikatesser från Frankrike, mami fick stå för huvudrätten! Mysigt att bara få va hemhemma med dem och umgås, sitta på altanen och njuta av den vindstilla sommarkvällen!

Bilder från Bordeaux

Hemma igen

Nu har jag kommit hem till Sverige igen efter några härliga dagar i Frankrike. Efter Orleans åkte vi ju som sagt till Bordeuax där vi var internetlösa. Bodde hos Os mormor på landet, umgicks med hennes familj, var på stranden en dag och solade och badade, åt goda franska specialiteter, drack vin såklart, besökte vinslott och trädgårdar, och vandrat runt. Det har varit helt fantastiskt härligt, så vackert väder hela tiden, enastående omgivningar, härligt sällskap och glada skratt och djupa samtal! En perfekt sommarvecka!

Orleans

Åkte till Os hemstad igår, lite middag, utgång på båt, dricka massa champagne, hemmafest med tio pers som knappt pratade ett ord engelska. Spännande... Vi tog med oss Pimms som vi körde all in på! Sedan iväg och dansa. Den där gamla skolfranskan håller jag på att damma av, så kan faktiskt nog, och väldigt överraskande, förstå vad de säger (lite grann iaf) och göra mig lite förstådd! Känner mig lite stolt! Nu bär det av till Bordeaux där vi ska besöka slott, vingårdar, och självklart stranden! Jag gillar att ha semester! :)

Bilder från gårdagen

Turist i Paris

Igår gjorde vi Paris, inledde med en supergod brunch på Eggs & Co., kan ju säga att vi var rejält mätta när vi gick därifrån. Promenerade, turistade, tittade på byggnader och folk. Det var otroligt varmt och luften stod absolut stilla, inte en enda vindpust fick vi. Sedan tog vi en miniroadtrip till Orleans' och Os familjehem.

Utekväll a la Paris!

Började med middag på kong, tog självklart en cosmo och ett glas champagne innan maten. För er inbitna SATC-fans så är det ju just på denna restaurang som Carrie äter lunch på när hon är i Paris. Så ett självklart val för oss, våran grej har ju varit SATC sen vi lärde känna varandra. Supergod och fräsch sushi. Och för en gångs skulle gick det att hålla pinnarna helt perfekt, hur ofta händer det egentligen! Sedan stannade vi kvar där och dansade med en massa folk, drack mer champagne och cosmos, och skrattade så mycket! Världens bästa musik med bara en massa gammal rnb! Fem solstrålar av fem möjliga. Sedan vandrade vi vidare mot VIP-room. Dansade även där oss rejält svettiga! Snurrade runt på deras roterande dansgolv med gogodansarna bakom oss! Måste också upplevas! Hela kvällen en solklar femma!

C'est la vie!

Idag har vi ätit pain au chocolat, druckit vin, druckit café au lait, ätit baguette med ost, promenerat längs floden, promenerat längs små gränder. Planlöst vandrat in i små butiker, tittat på folk, och svettats en del. Vi ska nu ut på stan och äta middag, och sen dansa på nån klubb hela natten lång! Nu är kl snart 21 och det är 29 grader och strålande sol. Hoppas bara att taxin kommer snart så vi kan åka! C'est la vie!

Paris

Idag har vi verkligen njutit av semester! Kunnat strosa på gatorna, druckit champagne, ätit macarons, haft picknick vid Eiffeltornet, shoppat lite. Vi har kindpussat och känt oss franska. Solen har skinit och det har verkligen varit varmt! Den gamla skolfranskan som jag dammat av efter ungefär 10 år finns där någonstans. Skulle ju inte inleda en konversation, men ändå!

Sign

Har precis vaknat upp i en lgh i Paris! Bara att kunna skriva en sån sak, vilken lyx! Mötte upp O och L igår i Paris för en liten reunion. Fick ett sign igår på Arlanda om att det kommer bli en bra vecka. Oddsen att springa på någon random från NC som också ska till Paris! Wolfpack for the win! Hem till C, pizza, cosmos och en massa gossip! Idag ska vi göra stan! Bisous bisous

Att ta hand om sig

Manikyren och pedikyren är gjord i somriga färger. Ansiktsmasken är lagd. Peelingen är gjord. Lyssnar på musik som får mig på så bra humör. Solen skiner genom den öppna balkongdörren. Ätit världens godaste frukost. Håret är omhändertaget. Allt det där som man kan unna sig när man har semester! Lycka!

S E M E S T E R

Nu har äntligen jag också fått en hel massa veckors ledighet! Inledde semesterns med lite shopping, tänkte att det va lika bra att spendera semsterpengarna redan nu! ;) nu ska jag bara njuta, dricka massa vin, äta god mat, vila, läsa böcker, umgås med fina vänner, bada och bara ha det helt underbart! Det är ju det här jag längtat efter hela året, tänk att dagen äntligen är här! Sthlm visar sig från sin allra finaste sida, jag sitter på balkongen i strålande sol med ett glas vin och lite glass! Bring it Summer 2013, I'm so Ready!

Måsarna

Hemma på min gata i stan är det väldigt lugnt. En och annan bil kör på återvändsgatan. Grannarna hälsar på varandra medan de stillsamt vattnar sina blommor. En och annan utnyttjar de väl placerade träbänkarna med bord för en medhavd picknick eller passar på att grilla när solen tittar fram. Flygplanen passerar högt uppe bland molnen på väg mot Arlanda. Kaninerna mumsar i sig gräset mellan bostadsljusen. Det finns bara ett problem... Vem har tillåtit alla fiskmåsar att bo precis här?! Jag vet inte hur många gånger jag blivit jagad av dem det här året, de hysteriskt skrikandes och attackdykande ner mot mig för att dra mig i håret. Jag livrädd springandes därifrån med benen på ryggen. Vildvittror är vad de är! Gissa om jag va nöjd ikväll när jag möttes av den här måsungen utanför min port när jag skulle till tvättstugan! Alla som känner mig vet att jag starkt ogillar alla dessa flygande varelser. Hata är ett starkt ord, men det är nog snudd inpå vad jag känner...

Måndag

Börjar avsluta så smått på jobbet, imorgon är sista dagen innan 4v ledighet! Börjar faktiskt känna av semestersuget nu. Efter jobbet for jag hem, sov lite middag. Hade en sån där sömnlös söndagsnatt igen; då man tänker, fantiserar, vrider och vänder sig, och räknar ner timmarna tills man ska upp igen. Sov kanske en timme max totalt inatt. Nu ska resten av kvällen spenderas till glammiga sysslor som att tvätta, fixa, diska och vattna blommorna. Kanske slänger in lite dammsugnonh för skojs skull också!

Twins

Mysig städ-fix-packning-vilodag. Mötte upp R för en fika på stan. Totalt oplanerat hade vi satt på oss ungefär samma outfit, som vi självklart var tvungna att dokumentera. Sedan åter hem för att vila och ta det lugnt. Har faktiskt varit molnigt idag, med lite regn på förmiddagen, så då kändes det helt ok att slå på tvn en stund.

Bad och cocktails

Gårdagen var så otroligt mysig. Spenderade dagen med B och lilla E på badet, tog faktiskt årets första dopp. Jag är en sådan badkruka att det kan gå flera somrar i rad som jag inte ens doppar fötterna. Men nu kunde jag ju skylla på att E ville bada så då gjorde vi det tillsammans! Så kallt, men efter ett tag riktigt skönt. Låg och lapade sol, hade picknick, drack lite vin. Sedan hem, göra sig iordning och bege sig till cocktail-fest hos M&M med K. Så goda drinkar, och en riktigt trevlig fest. Så roligt att träffa en massa nya människor och ha en massa härliga somriga drinkar serverade till en stup i kvarten.

Sushi

Igår kändes det som att jag också tog semester men jag har några ynka dagar kvar innan jag också får lite ledighet! Mötte upp I efter jobbet, tog en aw på medis. Tur man slutar 14 på fredagar! ;) Det blev en massa snack, skratt, skvaller, deep talk och allt där emellan! Riktigt trevligt! Avslutade med sushi på Ljunggrens! Så gott! Det gjorde absolut ingenting att jag också ätit sushi till lunch! Tänk att det kan va så fina dagar man kan ha med fina vänner!

Grill

Det är sommar. En av de där härliga sommardagarna jag ska komma ihåg i vinter. Gjorde mig lite blondare hos frisören idag. Var ju ett tag sen jag var hos en frisör sist om man säger så. Var kanske för över tre år sedan. Känns lite roligt att få en förändring. Sker inget annat har man ju alltid håret! Tog mig ut mot Tyresö för grill och vin hos B och K som är i hufvudstaden på besök. Trevligt! Sån fin kväll! Bra att ha papi nära så jag sedan fick skjuts hem.

Pannkaka

Jobb som vanligt idag. Efteråt en mysstund med J. Härligt att få samtala om livet. :) Jag beställde in pannkaka och smoothie, kände mig som värsta ungen. Mina planer att va lite hälsosam innan semestern går sådär. Blir till att gömma mig i vassen i år igen. Gick iaf halvvägs hem efteråt. Alltid nåt!

D-kidsen

Jobbdag som flöt på bra. Vaknade med huvudvärk som höll i sig större delen av dagen. Har det så sällan så varje gång jag har det tror jag att jag har fått hjärnblödning... Kanske arbetsskadad. Efter jobbet tog jag mig ut till C och hennes små barn. Massa gos, mys, lek och kel! Och massa mat såklart, och lite vin på det!

Brunch och cowboys

Syster fyller år idag, så det blev brunch på Tyresö slott för att fira henne. Ekologisk mat i gassande solsken. Varmaste dagen på året hittills, 28 grader i skuggan. Det är såna här dagar jag önskar jag hade en pool, en sjö, eller någon annan badplats i skjortärmen att dra fram och bara njuta utav. Men eftersom jag inte har någon pool så fick det bli chill i skuggan. Rätt ok det med. Kvällen avslutades med konsert på cirkus med papi; Rascal Flatts spelade så att taket nästan lyfte! Ösig konsert som får mig att sakna det stora landet i väst lite grann.

Ut på landet

Jag och papi åkte till våra släktingars loppis ute på landet. Så mysig roadtrip. Lämna av lite gammalt där. Jag köpte på mig lite; nytt för mig, rester från någon annan. Sedan begav vi oss till deras landställe, lunch i solen, tog oss till en badstrand men är ju badkruka så inget dopp. Njöt av hur fantastiskt vackert Sverige kan vara. Enastående lummig grönska, små lätta moln, ljuvlig sol, klarröda smultron, böljande gula rapsfält och den enormt härliga känslan av att vara ledig! En fin lördag helt enkelt!

Ledig fredag

Bestämde mig för att ha lite ledigt, innan semestern! Frukostbesök av pappa imorse, följt av lite shopping och röj och rensning. Avslut med pizza. Hunnit med massor! Nu fortsatt slapp i soffan!

Idag AW på jobbet

Vi var ett gäng kuratorer som bestämde oss för att ses på den traditionsenliga sommarAW:n på sjukhusrestaurangen efter jobbet. Det var en sådan fin sommarkväll, med trevligt sällskap, vackert väder, goda hamburgare och musikquizz. Luftballongerna flög över vattnet, måsarna skrek högt i skyn, musiken dånade i den ljumma vinden. Grilldoften kittlade i näsan. Solen värmde. Det här är en av kvällarna jag ska komma ihåg i vinter när det är mörkt kallt och grått.

AW på Medis

Första aw:n på Medis för i år, jag vet att det är lite sent... Icke desto mindre trevligt för det! Trevligt att catcha upp lite med J och K; snacka lite skit, snacka lite pinsamheter, snacka lite planer, snacka lite drömmar. Och bara vara i solen med ett gott glas vin och lite mat på det. Sådär bra som det bara kan vara i Sthlm en solig sommarkväll i juli.

Lägenhetsvisning

E och hennes pojkvän P kom på besök ikväll då hon ska köpa ny lägenhet och behövde ha nåt här i området att jämföra med. Priserna verkar ha gått upp rejält mycket sedan jag köpte min, så det känns ju bra för mig! ;) Det blev lite snabbröj hemma efter jobbet för att göra älskade lägenheten så respektabel och presentativ som möjligt. Nu njuter jag av lite glass i solen på balkongen! Lyxen! Sämre kan man ha det!

Halvtidsvila

1 juli idag. Betyder att halva 2013 gått. Försvann. Poff sa det, så blev det sommar för ett litet tag sedan. Firade detta ikväll med att köpa blommor till balkongen. Tog hjälp av mami som hjälpte mig att göra så fint så fint. Hepp, nu är det sommar!

Sömnlösa söndagsnatt

Att det ska va så svårt att somna ibland! Och självklart är det på söndagskvällar när jag ska/vill va utvilad inför veckan. Men inatt var det för varmt, för kallt, för ljust, för tyst, för mycket tankar och för mycket snurr. Många koppar kaffe senare och arbetsdagen har nått sitt slut även denna dag!